Proces obsługi wniosków leasingowych wykorzystuje program pocztowy, do którego spływają, w postaci maili, nowe wygenerowane wnioski o udzielenie leasingu.
Robot oczekuje na wpłynięcie nowego maila i w przypadku otrzymania nowej wiadomości, rozpoczyna proces rozpatrywania wniosku. Schemat jego działania wynika z ustalonych reguł biznesowych przyjętych w firmie leasingowej. Robot potrafi obsługiwać różne formy działalności gospodarczej (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością itp.) i analizować wnioski o leasing różnych produktów (komputerów, telefonów, maszyn, pojazdów itp.).
Po wpłynięciu nowego wniosku robot pobiera wszystkie dane leasingobiorcy, następnie weryfikuje podmiot gospodarczy w CEIDG, bądź KRS i sprawdza czy wniosek jest kompletny oraz zawiera wszystkie wymagane dokumenty stanowiące załączniki do wniosku. Następnym jego krokiem jest analiza, po której wprowadza dane wniosku do wewnętrznego systemu leasingodawcy, gdzie następuje weryfikacja i decyzja o udzieleniu leasingu.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku robot wysyła do klienta propozycję umowy oraz druk opłaty leasingowej.
W pewnych, specyficznych sytuacjach wniosek może zostać przekazany do weryfikacji manualnej (np. wniosek złożony przez istniejącego klienta kategorii VIP).
Robotyzacja tego procesu znacznie przyspieszyła czas w jakim rozpatrywane są wnioski, co pozwoliło na zwiększenie ilości obsługiwanych wniosków i pracę firmy w trybie 24/7.