CASE STUDY : RPA w Instytucji Finansowej

CASE STUDY : RPA w Instytucji Finansowej

CEL PROJEKTU
       Eliminacja ręcznego przetwarzania dokumentów od klienta potwierdzających transakcje finansowe.

PROBLEMY
       1. Duża liczba dokumentów otrzymywanych codziennie od klientów instytucji.
       2. Analiza dokumentów zajmująca 30% czasu pracy zespołowi Back Office.

PRZEBIEG PROCESU

Dokumenty wysyłane przez klientów, były skanowane masowo i wgrywane do systemu obiegu dokumentów. Pracownik pobierał dokument i dokonywał odpowiedniej analizy. Analiza dokumentu polegała na weryfikacji odpowiedzi klienta z opcjami przedstawionymi mu w ofercie. Opcje przedstawione dla klienta zapisane były w plikach Excel. Po weryfikacji dokument wraz z odpowiednimi parametrami transakcji jaką wybrał klient, był zapisywany w systemie transakcyjnym.

DOSTARCZONE MOŻLIWOŚCI
       1. Opracowanie strategii robotyzacji wraz z dobraniem narzędzia do automatyzacji czynności operatora.
       2. Przygotowanie środowiska pracy robotów.
       3. Przygotowanie robota analizowania dokumentów.
       4. Pilotażowe uruchomienie robota w środowisku klienta.
       5. Przekazanie wiedzy na temat zasad budowania i działania robota automatyzującego proces.

KORZYŚCI
       1. Zmniejszenie zaangażowania pracowników w zadania analizy dokumentów od klientów 
           do 5% czasu pracy = odzyskane 25% czasu pracy zespołu Back Office.
       2. Zbudowane środowisko i wyszkolony zespół do robotyzacji procesów biznesowych.

Opublikuj w:
Piotr Ślęzak
Piotr Ślęzak

Jestem ekspertem działającym na styku biznesu i IT. Na co dzień działam jako manager i trener, prowadzący i realizujący złożone projekty doradcze i wdrożeniowe, szkolenia i warsztaty z zagadnień współpracy biznesu i IT. W swojej karierze założyłem takie organizacje jak Stowarzyszenie Jakości Systemów Informatycznych, CORRSE, ForProgress czy Oxford Acoustic. Od wielu lat jestem członkiem Stowarzyszenia Jakości Systemów Informatycznych, Stowarzyszenia Inżynierii Wymagań i rad programowych wielu konferencji.Od kilkunastu lat zajmuję się tematyką rozwiązań IT i ich wsparciem dla biznesu. Koncentruję się na propagowaniu przekładania teorii metodycznych na praktykę.Od zawsze kieruję się biznesowym zastosowaniem dostarczanych rozwiązań. Jestem ogromnym zwolennikiem dopasowywania narzędzi do organizacji a nie odwrotnie. W swoich działaniach przedkładam ludzi i współpracę między nimi ponad procedury, standardy i narzędzia.Doradzałem firmom z całego świata takim jak PZU, Link4, GDII, Plus, Orange, T-Mobile, Netia, Play, Ericsson, Narodowy Bank Polski, BNP Paribas, PKO BP, Pekao SA, ABB, Sabre, Chèque Déjeuner, Delphi Automotive, Tieto, IDG, Wojskowa Akademia Techniczna oraz instytucjom rządowym np. Ministerstwu Finansów, Izbom Skarbowym, Izbom Celnym czy Agencji Rynku Rolnego. Regularnie występuję na najważniejszych konferencjach dotyczących innowacyjności i jakości w IT.Pisuję do takich czasopism jak Computerworld i QUALE.

Zostaw komentarz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *